Geschreven door Eefje
Niveau Hoger Beroeps Onderijs
Woont in Beek en Donk

Fontys Sporthogeschool Landverplaatsingskamp

Voordat ik los brand over de geweldige kampweek die we hebben gehad zal ik me in mijn eerste blog eerst even voorstellen. Ik ben Eefje van Stiphout, 19 jaar, 2e jaars studente op de Fontys Sporthogeschool in Tilburg. Op dit moment loop ik een dag in de week stage op het Middelbaar Onderwijs, onderbouw. Naast de stage ga ik 4 dagen per week naar school in Tilburg. Op school wordt de tijd gevuld met verschillende soorten lessen. Hoorcolleges, werkcolleges, methodieklessen en praktijklessen. In de praktijklessen krijgen we sporten van tafeltennis tot sportklimmen en van schoonspringen tot rolstoelvaardigheden. Deze praktijklessen zijn vaak erg leuk, maar vergis je niet. De hoorcolleges horen er ook bij! Maar zoals ik al zei, zal ik nu wat gaan schrijven over onze kampweek. Begin 2010 moesten alle 2e jaars studenten kiezen tussen het water- of landverplaatsingskamp. Ik heb gekozen voor het landverplaatsingskamp, en heb er geen seconde spijt van gehad! Het was een super week, met gelukkig veel mooi weer. Dag 1: maandag 17 mei Met een rugzak van 13 kilo op mijn rug pakte ik de trein naar Maastricht, waar de landkampgangers moesten verzamelen. Om 9.00 uur werden de kampstafleden aan ons voorgesteld, en de groepen ingedeeld voor de hike die deze dag zou plaatsvinden. Per bus werden we vervoerd naar de Belgische Ardennen. Eenmaal daar aangekomen, met regenachtig weer, begonnen we aan de week bikkelen. Vandaag stond er een ongeveer 6 uur durende hike op het programma. Onderweg waren er een aantal educatieve stops, waar het een en het ander werd verteld over een ‘bivak’. Met voeten die redelijk pijn deden en een natte regenjas, kwamen we aan op de plaats waar we zouden eten en de nacht zouden doorbrengen. Menu: instantmacaroni. Dat wil zeggen helemaal zelf opgewarmd ;). Je raadt het al, naar aanleiding van de informatie die we kregen tijdens de hike, sliepen we ’s nachts in een bivak. Dat wil zeggen onder een zeil, wat hing op een zelfgemaakte constructie van palen en touw. Die nacht heb ik het erg koud gehad, de temperatuur was gezakt onder het vriespunt, en ja daar was mijn slaapzak niet helemaal tegen bestand. Dag 2: dinsdag 18 mei Doordat het maandag wat had geregend was het dinsdag tijdens opstaan erg koud en vochtig. Dit maakte het niet echt fijn om op te staan, maar er zat niks anders op. Snel de bivak opruimen en onze rugzak inpakken. Even snel ontbijten en een lunch maken en daar stond de 2e hike van de week op het programma. Deze keer niet zo een lange, slechts een ruim half uurtje. De hike leidde tot de opstap plaats voor het mountainbiken. Toen iedereen in zijn strakke fietsbroek met een dikke zeem tegen zadelpijn een fiets uitgezocht had konden we vertrekken. MTB’en in de Ardennen is niet te vergelijken met het fietsen in Nederland. Vandaag erg veel forse klimmen en steile afdalingen. Na ongeveer 3.5 uur kwamen we aan op de camping waar we de nacht zouden doorbrengen. Deze keer in een tent welteverstaan… Op deze camping eerst nog het middagprogramma, dat bestond uit diverse outdoor activiteiten. Eerst tokkelen, erg hard ging dat! Later ook nog pamperjump en rotsklimmen. Na een kleine gps tocht op de camping was het tijd om de tent op te zetten en het eten klaar te maken. Vandaag stond er nasi met deze keer verse groenten en vlees op het programma. Het zag er niet uit zo als we van te voren hadden bedacht, maar het smaakte goed. Na nog een kort educatief avondprogramma, met onder andere inschrijving voor de mountainbike tocht voor morgen en de trailrun van donderdag konden we weer gaan genieten van onze welverdiende nachtrust! Zo, dit was wel weer even genoeg voor vandaag! Later volgt de rest van het verslag van het FSH Landverplaatsingskamp 2010…….

Deze blog-post is geplaatst in:

Er zijn nog geen reacties op dit onderwerp.

Laat een reactie achter

Registreer of log in om te reageren.

Filter blogs

Login
Log in of maak een profiel aan
Mijn algemene gegevens
Mijn profiel & voorkeuren voor opleidingen
Mijn favorieten
Mijn brochures
Mijn blogs
Brochures
Open dagen
TODO :: Order subscription form here...