TKMST | Vijf tips tegen verveling

Vijf tips tegen verveling

Verveel jij je ook zo? Je mag niet naar school, niet naar je vrienden of naar je sportclub. Na duizend keer te hebben gekeken of er nog wat nieuws gepost is, ben je daar waarschijnlijk ook wel klaar mee. Wat kun je doen nu de strenge coronaregels gelden? Femke geeft de komende periode steeds vijf tips.   

Schrijf en win een prijs
“Vind jij het leuk om te schrijven? Doe dan mee met een verhalenwedstrijd! Meestal zijn er veel leuke prijzen te winnen en hoe gaaf is het als jouw verhaal straks ergens gepubliceerd wordt? Het internet staat vol met verhalenwedstrijden en het is soms lastig een goede wedstrijd te vinden. Hier is een overzicht van alle schrijverswedstrijden per maand.” 

Maak iets van je oude sokken 
“Zelf had ik voor corona totaal geen naaiervaring. Ik ben nu sokpoppen aan het maken en ik merk dat ik het leuk vind en er ook steeds beter in word. De kat uit dit filmpje heb ik van twee sokken gemaakt. Zonder ervaring zoiets in elkaar zetten is leuk. Als je er wat beter in wordt kun je misschien zelfs je eigen kleren maken!”

Bekijk foto’s en maak een fotoboek  
“Hoe leuk is het om een fotoboek van je vriendengroep te hebben? Ons jaarboek gaat dit jaar niet door en mijn vrienden hebben bedacht om dan maar zelf een jaarboek in elkaar te zetten. Ik heb al een heleboel foto’s geselecteerd. Het bekijken ervan geeft me een nostalgisch gevoel. Ik word er in ieder geval gelukkig van.”  

Help anderen
“Veel mensen hebben op dit moment hulp nodig. Zo durven ouderen de deur soms niet meer uit om boodschappen te doen en zitten veel mensen eenzaam binnen. Doe iets voor anderen. Stuur bijvoorbeeld een kaartje, of bel ze op. Je kunt ook een keertje boodschappen doen. Heb jij geen buren of opa’s en oma’s die hulp nodig hebben? Kijk dan bijvoorbeeld eens op de site van NL doet om te kijken wie jij bij jou in de buurt kunt helpen.” 

Ga een halve marathon skaten
“Skeeleren is leuk en je hoeft niet met anderen in contact te komen. Als je een doel voor ogen wilt hebben, kun je bijvoorbeeld trainen voor een halve of hele marathon. Ik heb zelf vroeger een keer een halve marathon geskeelerd en ik kan het iedereen aanraden.”