Lekker en gezond eten voor studenten

Geschreven op: 15 mrt 2022
Op kamers

Het studentenleven staat er over het algemeen om bekend dat het gezellig, maar ongezond is. Studenten hebben vaak weinig tijd om een gezonde maaltijd op tafel te zetten dus dan wordt het vaak snel een pizza of wat anders ongezonds. Maar niet voor alle gezonde maaltijden hoef je lang in de keuken te staan. In dit artikel gaan we je wat heerlijke, gezonde en simpele pasta recepten geven die de moeite waard zijn om uit te proberen.

 

Pasta pesto met kip en tomaat

De pasta pesto valt bij veel studenten in de smaak. Maar door er nog kip en tomaat aan toe te voegen wordt het een simpele gezonde pasta. Je kunt hier ook nog andere groenten aan toevoegen zoals courgette, champignon, ui of paprika. Je kunt dus veel variëren hierin. De pasta is niet alleen heerlijk van smaak en gezond, maar hij is ook vrij simpel te maken. Je kunt dit gerecht in 15 minuten op tafel zetten dus het is zeker te doen voor iedere student. Als je dit gerecht wilt maken moet je de volgende stappen doorlopen:

Stap 1: Kook de pasta (kies een pasta soort naar keuze en kijk op de verpakking hoe lang je het moet koken). Giet de pasta daarna af.

Stap 2: Ondertussen kun je de tomaten en de ui snijden. Ook andere groenten die je toe wilt voegen kun je snijden. Daarna ga je de kipfilet in kleine blokjes snijden.

Stap 3: Bak de kipfilet gaar in een bakpan. Als de kipfilet gaar is bak je de ui en tomaat nog even kort mee.

Stap 4: Als alles gaar is voeg je alle ingrediënten bij elkaar en voeg je hier nog de pesto aan toe.

 

Romige pasta zalm spinazie

Deze pasta is ook erg lekker en romig van smaak. Er zitten veel vitamines in en is dus goed voor je. Hij is wel wat prijziger, maar het is zeker de moeite waard om een keer klaar te maken. De basis van deze pasta bestaat uit zalm, spinazie, pasta (bij voorkeur Penne of tagliatelle) en kookroom. Je kunt nog verschillende ingrediënten toevoegen voor de extra smaak, maar de basis ingrediënten mogen niet ontbreken. Je kunt bijvoorbeeld ingrediënten als ui, olijven, cherrytomaatjes of champignon toevoegen voor de extra smaak en vitamines.

 

We hopen dat je voldoende geïnformeerd bent over gezonde en gemakkelijke gerechten om thuis te maken!