Natuurkunde

Als natuurkundige probeer je de wereld in wiskunde op te schrijven en met experimenten natuurverschijnselen te verklaren: van licht en energie tot minder intuïtieve verschijnselen als kwantummechanica
Natuurkundigen zijn analytisch en echte probleemoplossers. Zij zijn degenen die veelal aan het begin staan van technologische veranderingen. Ze genereren waardevolle fundamentele kennis en bedenken nieuwe toepassingen zoals buigbare schermen en nauwkeurigere apparatuur voor in de zorg en krachtigere computers.

De opleiding bestrijkt naast natuurkundige onderwerpen ook elementen uit de informatica, sterrenkunde en wiskunde. Je volgt theoretische vakken en je voert experimenten uit. De studie Natuurkunde past bij jou wanneer:

Je nieuwsgierig bent naar hoe de wereld in elkaar steekt;
Je bereid bent om hard te studeren: de studie kost 40 uur per week;
Je beschikt over doorzettingsvermogen;
Natuurkunde en wiskunde B behoren tot je sterke vakken.

Let op: Voor Natuurkunde is de matchingsactiviteit een verplicht onderdeel van de toelatingsprocedure voor studenten met een Nederlandse vooropleiding.

Rapenburg 70