Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Techniek

Let op: deze informatie komt uit het archief en is niet meer actueel.
Niveau
Graad
Vorm
Sector
Techniek is onderzoek naar menselijke behoeften en het ontwerpen en maken van een oplossing daarvoor. Samen met onderzoek naar de impact op mens, maatschappij en milieu, vormt dit de basis van het schoolvak Techniek en de lerarenopleiding daarvoor. Een leraar Science and Technology moet ook iets kunnen maken: mooi, efficiënt, en technisch verantwoord. Het nog jonge vak Techniek is volop in ontwikkeling. Dat maakt de opleiding tot een uitdagende studie waarin je ruimte krijgt om te experimenteren. In jouw toekomstige klas werken leerlingen in hun eigen tempo en op hun eigen niveau aan studietaken. Als leraar Science and Technology begeleid je hen met behulp van diverse media. Maar het belangrijkste gereedschap ben je zelf. Tijdens de opleiding leer je verschillende manieren van lesgeven. Zodat je elke leerling weet te boeien. Je bent altijd op zoek naar nieuwe kennis en vaardigheden. En naar nieuwe mogelijkheden om dat op je leerlingen over te brengen. De lerarenopleiding Science and Technology staat officieel geregistreerd als bacheloropleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Techniek.

Toelatingseisen

Bindend studieadvies

Aan het eind van jouw eerste studiejaar moet je aan onderstaande minimale eisen voldoen om jouw opleiding te kunnen vervolgen:

Het aantal perioden.
Periode: 0
Het aantal studiepunten die je behaald moet hebben. Voor elk vak dat je met een voldoende afsluit, krijg je studiepunten.
Minimale ECTS: 0

Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?

Deze opleiding
Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Techniek
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
9.1 7.6 1.5
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
7.7 6.5 1.2
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het aanleren van algemene vaardigheden, denk bijv. aan het leren van een kritische houding, argumenteren of het samenwerken met anderen.
Algemene vaardigheden
7.9 7.6 0.3
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
6.7 7 -0.3
Deze opleiding
Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Techniek
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de wetenschappelijke vaardigheden hbo.
Wetenschappelijke vaardigheden hbo
7.5 6.9 0.6
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
8.3 7.3 1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
7.8 6.9 0.9
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de informatie vanuit de opleiding, denk bijv. aan informatie over je studievoortgang, regels en procedures en bekend maken van beoordelingen.
Informatievoorziening
7.6 6.8 0.8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het studierooster, denk bijv. aan het tijdig bekend maken van (wijzigingen in) het rooster, de studeerbaarheid van het rooster en het aantal geroosterde onderwijsuren.
Studierooster
8.9 7.1 1.8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studielast, denk bijv. aan de haalbaarheid van deadlines voor opdrachten, de mate waarin de ECTS overeenkomen met het daadwerkelijke aantal uren dat je moet studeren.
Studielast
7 6.1 0.9
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de groepsgrootte, denk bijv. aan de grootte van werkgroepen en hoorcolleges.
Groepsgrootte
9 8.1 0.9
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
7.8 6.7 1.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteitszorg van je opleiding, denk bijv. aan de manier waarop je opleiding op klachten reageert en de onderwijsevaluaties die onder studenten plaatsvinden.
Kwaliteitszorg
7.7 6.7 1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Uitdagend onderwijs
7.6 7.3 0.3
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
8.1 6.3 1.8
Toon meer

Adres:
Mgr. Claessenstraat 4
6130 AN Sittard

Deze instellingen hebben ook een open dag

Hogeschool Utrecht - Utrecht

mrt
16
2024
Open dag | Locatie Utrecht - Science Park
Locatie:
Tijd: 9:30 - 15:00

Fontys Hogeschool - Tilburg

mrt
16
2024
Open dag Leraar Techniek
Locatie:
Tijd: 10:00 - 14:15

Fontys Hogeschool - Tilburg

mrt
21
2024
Meeloopdag Leraar Techniek (Science & Technology) (deeltijd)
Locatie:
Tijd: 9:30 - 17:00

Fontys Hogeschool - Tilburg

mrt
21
2024
Meeloopdag Leraar Techniek (Science & Technology) (voltijd)
Locatie:
Tijd: 9:30 - 17:00

Hogeschool Utrecht - Utrecht

apr
6
2024
Open dag | Locatie Utrecht - Science Park
Locatie:
Tijd: 9:30 - 15:00