Elektronica-ICT
Technologische veranderingen vragen om goed opgeleide, bekwame ingenieurs die van aanpakken weten. Je wordt klaargestoomd tot een industrieel ingenieur met een brede basis aan algemene vaardigheden en technische kennis. Tegelijkertijd maak je je de boeiende wereld van de informatieverwerking eigen.
Je krijgt de nodige kennis over elektronica en ICT, en inzicht in de werking en de impact van de gebruikte technologieën. Je leert kritisch, zelfstandig en flexibel te zijn om technische problemen in kaart te kunnen brengen, te ontleden en op een efficiënte manier op zoek te gaan naar de beste oplossing.
De masteropleiding levert industrieel ingenieurs af met meer diepgaande kennis in een aantal domeinen van het breder elektronica-ICT veld. Deze domeinen zijn gekoppeld aan het onderzoek dat op de campus uitgebouwd wordt.
In het ICT domein is dit hoofdzakelijk het onderzoek van het e-Media Lab: gedistribueerde softwaresystemen met een rijke gebruikersinteractie. In het elektronica domein is dit rond programmeerbare logica en vermogen sturingen voor de elektrische wagens, die in de studentenprojecten verbonden aan het postgraduaat innoverend ondernemen ontworpen worden.
Toelatingseisen Master
Voor masters gelden specifieke toelatingseisen. Raadpleeg de website van de desbetreffende instelling voor de concrete toelatingseisen.
Bekijk waar je dit kan studerenHoe wordt deze studie beoordeeld?
Voltijd | |
---|---|
Algemeen oordeel
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de tevredenheid met hun baan.
Tevreden met baan
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het loopbaanperspectief.
Tevreden over loopbaanperspectief
|
- |
Het tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) dat studenten geven over de toetsing en beoordeling door de opleiding, denk bijv. aan de duidelijkheid over criteria waarop getoetst wordt en het aantal toetsmomenten.
Toetsing en beoordeling
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
|
- |
Waar kan ik dit studeren?
Wo | Master | Voltijd | | Geel