Nanowetenschappen en Nanotechnologie

Let op: deze informatie komt uit het archief en is niet meer actueel.
Niveau
Graad
Sector

Nanowetenschappen en Nanotechnologie is een nieuwe Master, die een antwoord biedt op de vraag naar multi-disciplinaire wetenschappelijke opleidingen op academisch niveau. Het Master-programma leert de basis van fysica, biologie en chemie op de nanoschaal, en brengt dit verder op punt met cursussen over technologie en toegepaste wetenschappen om de kennis te verzekeren inzake practische implementaties. Dit opleidingsprogrammma zal de wetenschappers en ingenieurs voortbrengen die zullen moeten zorgen voor de nieuwe producten in de snel groeiende economie van nanowetenschappen.

Het programma aan de KU Leuven is sterk onderzoeksgeörienteerd. De KU Leuven heeft een sterke onderzoekseenheden in de domeinen van nanowetenschappen, nanotechnologie, nanomaterialen, nanoelectronica en bio-nanotechnologie. Het onderzoek in deze domeinen gebeurt aan onderzoeksgroepen van de  drie voornoemde faculteiten aan de KU Leuven.

Deze opleiding wordt onder de naam Erasmus Mundus Master of Science in Nanoscience and Nanotechnology ook aangeboden in het Engels.

Toelatingseisen Master

Voor masters gelden specifieke toelatingseisen. Raadpleeg de website van de desbetreffende instelling voor de concrete toelatingseisen.

Bekijk waar je dit kan studeren

Hoe wordt deze studie beoordeeld?

Voltijd
Algemeen oordeel
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de tevredenheid met hun baan.
Tevreden met baan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het loopbaanperspectief.
Tevreden over loopbaanperspectief
-
Het tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) dat studenten geven over de toetsing en beoordeling door de opleiding, denk bijv. aan de duidelijkheid over criteria waarop getoetst wordt en het aantal toetsmomenten.
Toetsing en beoordeling
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
-
Toon meer statistieken
Enquêtejaar 0