Contactcenter medewerker

Let op: deze informatie komt uit het archief en is niet meer actueel.
Niveau
Duur
Sector

Tijdens de mbo-opleiding Contactcenter medewerker leer je hoe je klantgericht moet telefoneren en hoe je de opdrachten goed verwerkt.

Als contactcenter medewerker heb je een afwisselende baan. Je onderhoudt relaties met klanten en je verwerkt de opdrachten die daaruit voortkomen. Klantvriendelijkheid is belangrijk, en je moet ook de administratieve kanten van het vak goed onder de knie hebben.

BOL/BBL
De mbo-opleiding Contactcenter medewerker kun je volgen in BOL of BBL, dat hangt ervan af bij welke instelling je de opleiding wilt gaan volgen. Kijk hiervoor bij de instelling van je keuze.

Toelatingseisen

  • Vmbo: een diploma in de kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg (mavo)
  • Mbo: een diploma in de basisberoepsopleiding (mbo niveau 2)
  • Havo en vwo: een overgangsbewijs van leerjaar 3 naar leerjaar 4
  • Een ander diploma of bewijsstuk dat de overheid heeft erkend op basis van een ministeriële regeling
  • Wat leer je?

    Tijdens deze opleiding staat communicatie centraal. Je leert goed te luisteren en je leert gesprekstechnieken. Daarnaast leer je onderzoek te doen naar oplossingen of naar informatie die wordt gevraagd. Je werkt tijdens de opleiding met scripts en software-programma’s die bij dit beroep gebruikt worden. De vakken Nederlands, rekenen en burgerschap horen standaard bij deze opleiding en je kunt vaak nog extra keuzedelen kiezen om je verder te specialiseren.

    Adres:
    Postbus 543
    3740 AM Baarn