De Reiswereld - Reizen en toerisme, Baarn

Contactcenter medewerker

Niveau 3

Tijdens de mbo-opleiding Contactcenter medewerker leer je hoe je klantgericht moet telefoneren en hoe je de opdrachten goed verwerkt.

Als contactcenter medewerker heb je een afwisselende baan. Je onderhoudt relaties met klanten en je verwerkt de opdrachten die daaruit voortkomen. Klantvriendelijkheid is belangrijk, en je moet ook de administratieve kanten van het vak goed onder de knie hebben.

BOL/BBL
De mbo-opleiding Contactcenter medewerker kun je volgen in BOL of BBL, dat hangt ervan af bij welke instelling je de opleiding wilt gaan volgen. Kijk hiervoor bij de instelling van je keuze.

Toelatingseisen

Om te worden toegelaten tot deze opleiding moet je aan de volgende eisen voldoen:

- Vmbo-diploma (kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg.)
- Overgangsbewijs van 3 naar 4 havo.

Instellingen kunnen nog andere eisten stellen. Informeer hiervoor bij de instelling van je keuze

Toekomstmogelijkheden

Na afronding van de mbo-opleiding Contactcenter medewerker niveau 3 kun je gaan werken bij tal van bedrijven in de commerciële sector. Je kunt ook doorstuderen. Op mbo-niveau 4 kun je bijvoorbeeld de opleiding commercieel medewerker marketing & communicatie doen.