De Reiswereld - Reizen en toerisme, Baarn

Leidinggevende team/afdeling/project

Niveau 4

Werk jij het liefst met mensen en ben je een geboren leider? Dan is de mbo-opleiding contactcenter teamleider misschien wel wat voor jou! Tijdens de opleiding leer je hoe je klantcontacten goed onderhoudt. Ookleer je hoe je het beste kunt leiding geven en waar je daarbij op moetletten.

Als contactcentermedewerker leid je een team van medewerkers in een contactcenter. In zo’n center ben je bezig met klantcontacten. Er worden veel telefoongesprekken gevoerd met klanten. Bijvoorbeeld of ze producten willen kopen, of over bepaalde informatie, zoals de treintijden. Jouw taak is te zorgen dat er genoeg medewerkers op de afdeling zijn. Ook ben je op de hoogte van alle ins en outs van het project waar je afdeling mee bezig is. Je coacht medewerkers en let er op dat alles op een juiste manier gebeurt. Na jouw peptalk kan iedereen er weer tegenaan

Toelatingseisen

Om toegelaten te worden tot deze opleiding, moet je aan de volgende eisen voldoen:
- VMBO-opleiding

Instellingen kunnen nog andere eisen stellen. Informeer hiervoor bij de instelling van je keuze.

Toekomstmogelijkheden

Na afronding van de mbo-opleiding Contactcenter teamleider niveau 4 kun je gaan werken bij een facilitair contactcenter, zo’n bedrijf verzorgt klantcontacten voor andere bedrijven. Ook kun je terecht bij een inhouse contactcenter, dan verzorg je de klantcontacten van je eigen organisatie. Doorstuderen kan ook, bijvoorbeeld de opleiding Commercieel medewerker marketing & communicatie op mbo-niveau 4.