Biologie is de studie van het leven. Wil jij het leven begrijpen van molecuul tot ecosysteem? Wil jij kennis van biologie inzetten voor mens en leefomgeving? Dan is Biologie de juiste studie voor jou. Biologie is een breed vakgebied. Als bioloog kijk je het ene moment naar DNA en het volgende moment naar ecosystemen. Ook kun je pionieren op nieuwe onderzoeksgebieden zoals biotechnologie, moleculaire genetica of het duurzaam beheer van de aarde. De kennis die je tijdens deze studie opdoet levert een belangrijke bijdrage voor het oplossen van maatschappelijke problemen. Je kunt bijvoorbeeld je kennis over DNA en microbiologie gebruiken om nieuwe antibiotica te ontdekken en te ontwikkelen tot een nieuw medicijn. Je kiest voor de opleiding Biologie wanneer: * je geïnteresseerd bent in de levende natuur en nieuwsgierig aangelegd bent; * je een doorzetter bent, gemotiveerd bent hard te werken en lange dagen te maken; * je naast biologie geïnteresseerd bent in scheikunde, wiskunde en natuurkunde; * je het leuk vindt om zowel theoretisch als praktisch bezig te zijn.

Niet toelaatbaar