Biologie

Vrije Universiteit Amsterdam

Wil jij het leven en het systeem erachter ontrafelen? Weten hoe alles in elkaar zit en met elkaar verbonden is? Begrijpen waarom bacteriën resistent worden tegen antibiotica of hoe je opmerkelijk diergedrag kunt verklaren? De bachelor Biologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam biedt jou de breedste basis voor een (studie)loopbaan in levenswetenschappen oftewel Life Sciences. Of je nu aan de slag wil met moleculaire biologie, ecologie, duurzaamheid of met mens en gezondheid; het is allemaal mogelijk. Als student leer je om naar de verbondenheid van biologie met andere wetenschappen te kijken. Je werkt veel in het lab om bijvoorbeeld bacteriën of moleculen te onderzoeken. Ook ga je regelmatig het veld in om verschillende soorten insecten en planten te leren kennen of bijvoorbeeld vogels te spotten op Schiermonnikoog. Zo kun je jouw opgedane kennis en inzichten meteen in de praktijk brengen. Biologie aan de VU is de best gewaardeerde bio-studie van Nederland volgens de Nationale Studenten Enquête, en Topopleiding volgens de Keuzegids Universiteiten 2018, 2019, 2020, 2021 en 2022..

Niet toelaatbaar
Niet toelaatbaar