Voor deze opleiding is een vastgesteld aantal plaatsen (een numerus fixus) beschikbaar en vindt een selectieprocedure plaats. Lees meer over numerus fixus.

Over deze opleiding

Niveau
Graad
Vorm
Sector

The two-year Master in Forensic Psychology is aimed at developing the skills and knowledge you need to become a scientist-practitioner in the forensic mental health field. This selective programme provides you with a mix of theoretical and empirical knowledge in forensic psychology. Furthermore, the programme includes hands-on training in forensic assessment, therapy and expert witness skills. This combination makes the programme unique. Forensic Psychology is the application of scientific and professional aspects of psychology to questions and issues relating to law and the legal system.


Forensic psychologists always operate with two goals in mind: the safety of society and the well-being of the offender-patient. They need specialised knowledge in areas such as offender typologies, criminal and juvenile law, psychopathy, malingering, sexual offending, trauma and victimisation, risk assessment, and offender treatment.

 

The first year of the programme prepares you for your clinical and research internships and your master's thesis during the second year.


If you would like to talk with a current student about the programme.Then, you can contact our student ambassador on Instagram: www.instagram.com/umhealthmasterfp/

Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?

Deze opleiding
Forensic Psychology
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
81 8.6 72.4
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
-1 8.4 -9.4
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het aanleren van algemene vaardigheden, denk bijv. aan het leren van een kritische houding, argumenteren of het samenwerken met anderen.
Algemene vaardigheden
-1 8.1 -9.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
-1 8.1 -9.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
-1 0 9999
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
-1 7.6 -8.6
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de wetenschappelijke vaardigheden hbo.
Wetenschappelijke vaardigheden hbo
-1 0 9999
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
82 7.4 74.6
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
81 7.7 73.3
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de informatie vanuit de opleiding, denk bijv. aan informatie over je studievoortgang, regels en procedures en bekend maken van beoordelingen.
Informatievoorziening
-1 7 -8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het studierooster, denk bijv. aan het tijdig bekend maken van (wijzigingen in) het rooster, de studeerbaarheid van het rooster en het aantal geroosterde onderwijsuren.
Studierooster
-1 6.5 -7.5
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studielast, denk bijv. aan de haalbaarheid van deadlines voor opdrachten, de mate waarin de ECTS overeenkomen met het daadwerkelijke aantal uren dat je moet studeren.
Studielast
-1 5.5 -6.5
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de groepsgrootte, denk bijv. aan de grootte van werkgroepen en hoorcolleges.
Groepsgrootte
-1 9.8 -10.8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de stagebegeleiding vanuit de opleiding en de manier waarop je wordt voorbereid op je stage.
Stage en opleiding
-1 6.7 -7.7
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de stage-ervaring, denk bijv. aan de begeleiding vanuit je stageplek, de kwaliteit van wat je tijdens je stage geleerd hebt.
Stage ervaring
-1 8.5 -9.5
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
77 8.2 68.8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteitszorg van je opleiding, denk bijv. aan de manier waarop je opleiding op klachten reageert en de onderwijsevaluaties die onder studenten plaatsvinden.
Kwaliteitszorg
-1 7 -8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Uitdagend onderwijs
-1 8.6 -9.6
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin de opleiding je stimuleert en je de mogelijkheid biedt je internationaal te oriënteren, denk bijv. aan de mate waarin je gestimuleerd wordt in het buitenland te gaan studeren of de mate waarin in het studieprogramma aandacht wordt besteed aan internationale aspecten.
Internationalisering
-1 8.5 -9.5
Totaalscore
8    
Toon meer
Opleiding in beeld

Volg ons:

Adres:
Minderbroedersberg 4 tot 6
6211 LK Maastricht

Studenten over deze opleiding

"‘In 2012 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit Maastricht (bachelor Gezondheidswetenschappen (specialisatie Bewegingswetenschappen) en master Sports and Physical Activity Interventions)."
Gijs Beenker, spreker tijdens de UM Alumnidag 2019