Health Food Innovation Management
Maastricht University VenloOver deze opleiding
This programme spans the entire process of food innovation, from biomedical sciences and nutrition, via food law and regulatory aspects, to consumer behaviour, business development and marketing.
Why this programme?
Too much salt in your diet is a major factor in the development of cardiovascular diseases. To help reduce salt consumption, many low-sodium products have been developed – such as salt-free bread. But without salt it is hard to make bread rise, let alone taste good. Problems like these need innovative solutions, and innovative professionals to design, produce, manage and evaluate them.
This programme fills the need for industry professionals who also have the expertise to properly read scientific literature, interpret data and make food healthier in ways that are scientifically sound. As such, it is genuinely unique. The programme is offered at Campus Venlo. Teaching is provided by academic experts and by professionals from the international food and beverage industry. In order to prepare you for careers in the industry, we will not only teach theories, but also put these into practice on business-to-business food fairs.
On several occasions, you will be challenged to come up with your own healthy food product, and substantiate this with both the creation of the actual product and a business plan in order to create profitable business. In the extensive research project (internship), you will have the opportunity to conduct scientific research in an industrial environment, combined with commercial or other relevant topics at a local or (inter)national food and/or beverage company. Topics include, but are not limited to, conversion of consumer needs and demands into value adding food concepts, or the significance of health food innovation for risk reduction of conditions such as diabetes, overweight, cardiovascular disease, ageing, sports nutrition or gut health. The choice is yours!
Career prospects?
Graduates have found positions as junior project managers in product development, research and technology, such as: food and beverage enterprises from local to multinational level, agro-food, nutrition and contract research organisations, established retail companies and new start-ups, (non-)governmental organisations, trade organisations, health and nutrition consulting firms.
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Deze opleiding
Health Food Innovation Management
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
91 | 9.6 | 81.4 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
84 | 8.4 | 75.6 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het aanleren van algemene vaardigheden, denk bijv. aan het leren van een kritische houding, argumenteren of het samenwerken met anderen.
Algemene vaardigheden
|
87 | 8.7 | 78.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
|
82 | 8.2 | 73.8 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding,
denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
|
-1 | 0 | 9999 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
|
76 | 7.6 | 68.4 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de wetenschappelijke vaardigheden hbo.
Wetenschappelijke vaardigheden hbo
|
-1 | 0 | 9999 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten
en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
84 | 8.8 | 75.2 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
8 | 8 | 0 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de informatie vanuit de opleiding, denk bijv. aan informatie over je studievoortgang, regels en procedures en bekend maken van beoordelingen.
Informatievoorziening
|
77 | 7.7 | 69.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het studierooster, denk bijv. aan het tijdig bekend maken van (wijzigingen in) het rooster, de studeerbaarheid van het rooster en het aantal geroosterde onderwijsuren.
Studierooster
|
74 | 7.4 | 66.6 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studielast, denk bijv. aan de haalbaarheid van deadlines voor opdrachten, de mate waarin de ECTS overeenkomen met het daadwerkelijke aantal uren dat je moet studeren.
Studielast
|
82 | 8.2 | 73.8 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de groepsgrootte, denk bijv. aan de grootte van werkgroepen en hoorcolleges.
Groepsgrootte
|
91 | 9.1 | 81.9 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de stagebegeleiding vanuit de opleiding en de manier waarop je wordt voorbereid op je stage.
Stage en opleiding
|
74 | 7.4 | 66.6 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de stage-ervaring, denk bijv. aan de begeleiding vanuit je stageplek, de kwaliteit van wat je tijdens je stage geleerd hebt.
Stage ervaring
|
83 | 8.3 | 74.7 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
68 | 8.3 | 59.7 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteitszorg van je opleiding, denk bijv. aan de manier waarop je opleiding op klachten reageert en de onderwijsevaluaties die onder studenten plaatsvinden.
Kwaliteitszorg
|
81 | 8.1 | 72.9 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Uitdagend onderwijs
|
85 | 8.5 | 76.5 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin de opleiding je stimuleert en je de mogelijkheid biedt je internationaal te oriënteren, denk bijv. aan de mate waarin je gestimuleerd wordt in het buitenland te gaan studeren of de mate waarin in het studieprogramma aandacht wordt besteed aan internationale aspecten.
Internationalisering
|
77 | 7.7 | 69.3 |
Totaalscore
|
84 |