IT Service Management

Niveau
Graad
Vorm
Sector

Als IT Service manager ben jij onmisbaar voor elke organisatie. Want achter elke computer die je opstart en elke website die je opent, zit een heel informatiesysteem. Hogescholen, bedrijven, gemeenten, ziekenhuizen: ICT houdt hun bedrijfsprocessen draaiende. Zonder stress. Want ze vertrouwen erop dat die informatiesystemen bij jou in goede handen zijn. En dat je hun ICT-problemen snel opgelost hebt. Past dat bij jou? Met de associate degree IT Service Management sta je binnen twee jaar op de werkvloer. Want mensen zoals jij zijn daar hard nodig!

Meer info over Inholland en het opleidingsaanbod vind je op de website van inholland.

Jij:

  • hebt misschien al een mbo-opleiding en wilt je verder ontwikkelen;
  • droomt van een baan als teamleider bij de afdeling IT-beheer of als coördinator bij de servicedesk;
  • houdt van techniek én wilt weten hoe je die toepast in een organisatie;
    bent een echte probleemoplosser;
  • werkt graag samen met anderen en wilt daar nog beter in worden.

Dus: zijn er systeemproblemen? Dan wil jij altijd begrijpen wat de gevolgen zijn voor de organisatie. Zo zorg je voor een creatieve oplossing. Hoe doe je dat samen met andere mensen – zowel IT-collega’s als eindgebruikers? Hoe communiceer je daar vervolgens helder over? Verbeter in deze opleiding je technische en communicatieve vaardigheden.

Test jezelf!

Wil je weten welke opleiding het beste bij je past? Doe dan de gratis studiekeuzetest van Inholland. De test bestaat uit een persoonlijkheidstest en uit 'swipe je studie'. Zo kom je erachter welke opleiding goed bij jou past!

Toelatingseisen

Bindend studieadvies

Aan het eind van jouw eerste studiejaar moet je aan onderstaande minimale eisen voldoen om jouw opleiding te kunnen vervolgen:

Het aantal perioden.
Periode: 12
Het aantal studiepunten die je behaald moet hebben. Voor elk vak dat je met een voldoende afsluit, krijg je studiepunten.
Minimale ECTS: 45

Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?

Hoe tevreden waren studenten in 2023 over aspecten van deze opleiding?

Deze opleiding
IT Service Management
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
7.2 7.6 -0.4
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
6.9 7.1 -0.2
Deze opleiding
IT Service Management
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
7.4 7.5 -0.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
8 8.1 -0.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
7.1 7.3 -0.2
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
7.2 7.4 -0.2
Toon meer
Opleiding in beeld

Volg ons:

Adres:
Diemen