Let op: deze informatie komt uit het archief en is niet meer actueel.

Over deze opleiding

Niveau
Graad
Vorm
Sector

Lesgeven aan de bovenbouw vraagt niet alleen om vakexpertise en managementkwaliteit, maar ook om flexibiliteit, kritisch denken, creativiteit en resultaatgerichtheid. Leerlingen in de bovenbouw zijn zelfstandig, kritisch, debatzoekend en maatschappelijk geïnteresseerd. Een eerstegraads docent wiskunde kan daarom gebruikmaken van een andere pedagogiek en didactiek, gericht op het stimuleren en begeleiden van het zelfverantwoordelijk leren. Bovendien moeten leerlingen in de bovenbouw wiskunde, naast steunvak bij techniek en andere (bèta-)vakken, ook gaan ervaren als vaktaal, met al zijn abstracties, conventies en notaties. Tijdens de Master Leraar Wiskunde ontwikkel je jezelf tot een breed onderlegde docent wiskunde met een eerstegraads bevoegdheid voor havo- of vwo-bovenbouw, roc en hbo. Je ontwikkelt nieuwe en complexe competenties die niet alleen vakexpertise verlangen, maar ook flexibiliteit, kritisch denken en creativiteit. En je leert vakdidactische vernieuwingen binnen jouw vakgebied leiden en vormgeven. Met als kroon op je studie de titel Master of Education (M.Ed.). De masteropleiding is een vervolg op de tweedegraads bachelorberoepsopleiding. Dit is een duale master: je v

Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?

Deze opleiding
Leraar Wiskunde
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
8.2 8 0.2
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
7 7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het aanleren van algemene vaardigheden, denk bijv. aan het leren van een kritische houding, argumenteren of het samenwerken met anderen.
Algemene vaardigheden
7 7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
6.7 6.7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de wetenschappelijke vaardigheden hbo.
Wetenschappelijke vaardigheden hbo
7.3 7.3 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
7.7 7.7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
7 7.8 -0.8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de informatie vanuit de opleiding, denk bijv. aan informatie over je studievoortgang, regels en procedures en bekend maken van beoordelingen.
Informatievoorziening
7.9 7.9 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het studierooster, denk bijv. aan het tijdig bekend maken van (wijzigingen in) het rooster, de studeerbaarheid van het rooster en het aantal geroosterde onderwijsuren.
Studierooster
8.1 8.1 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studielast, denk bijv. aan de haalbaarheid van deadlines voor opdrachten, de mate waarin de ECTS overeenkomen met het daadwerkelijke aantal uren dat je moet studeren.
Studielast
6.9 6.9 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de groepsgrootte, denk bijv. aan de grootte van werkgroepen en hoorcolleges.
Groepsgrootte
8.6 8.6 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
6.7 7.2 -0.5
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteitszorg van je opleiding, denk bijv. aan de manier waarop je opleiding op klachten reageert en de onderwijsevaluaties die onder studenten plaatsvinden.
Kwaliteitszorg
7 7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Uitdagend onderwijs
6.8 6.8 0
Totaalscore
7.3    
Toon meer

Adres:
Groenewoudseweg 1
6524 TM Nijmegen
E-mail: