Molecular Life Sciences

Radboud Universiteit

Hoe kun je door meer kennis over moleculaire processen in gezonde mensen uiteindelijk ziektes bestrijden? En hoe kun je met moleculen iemand beter maken? Dat is waar Molecular Life Sciences om draait. Je draagt als moleculair levenswetenschapper onder andere bij aan nieuwe ontwikkelingen binnen de gezondheidszorg zoals stamceltherapie, personalized medicine en zelfhelende materialen. De Engelstalige bacheloropleiding Molecular Life Sciences aan de Radboud Universiteit bevindt zich op het snijvlak van scheikunde, biologie en geneeskunde met wiskunde en natuurkunde als ondersteunende vakken. Met moleculaire levenswetenschappen krijg je een gedegen opleiding met de unieke combinatie van bèta en medisch, met veel keuzemogelijkheden.

met Natuurkunde en Scheikunde en Wiskunde B