Over deze opleiding

Niveau
Graad
Vorm
Sector
In kleine, enthousiaste groepen verdiep je je in zorgethische vraagstukken, zowel vanuit het perspectief van de patiënt als dat van de professionele zorgverlener en de beleidsmaker. Zorg vindt immers primair plaats in een betrekking. Je krijgt inzicht in beleidstheorie over de zorg, interculturele vraag stukken, methoden van moreel beraad, kwaliteit van zorg en de betekenis van ziekte en zorg voor patiënten. Je ontwikkelt je eigen visie op zorg en welzijn en wordt opgeleid tot een iemand die in staat is een actieve bijdrage te leveren aan de beleidsontwikkeling in de zorg. Dit masterprogramma is bij uitstek geschikt voor mensen die werkzaam zijn of willen zijn in de zorg – zoals kwaliteitsfunctionarissen, zorgmanagers, nurse practitioners –, in de adviesverlening aan en beleidsondersteuning van maatschappelijke organisaties, in het hoger onderwijs in de zorgsector en in de media en journalistiek op het vlak van gezondheidszorg, ethiek en (levensbeschouwelijke) zingeving.

Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?

Deze opleiding
Zorgethiek en Beleid
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
9.4 9.4 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
8.7 8.7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het aanleren van algemene vaardigheden, denk bijv. aan het leren van een kritische houding, argumenteren of het samenwerken met anderen.
Algemene vaardigheden
8.7 8.7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
6.3 6.3 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
9.2 9.2 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
9 8.8 0.2
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
7.9 9 -1.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de informatie vanuit de opleiding, denk bijv. aan informatie over je studievoortgang, regels en procedures en bekend maken van beoordelingen.
Informatievoorziening
8.7 8.7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het studierooster, denk bijv. aan het tijdig bekend maken van (wijzigingen in) het rooster, de studeerbaarheid van het rooster en het aantal geroosterde onderwijsuren.
Studierooster
8.7 8.7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studielast, denk bijv. aan de haalbaarheid van deadlines voor opdrachten, de mate waarin de ECTS overeenkomen met het daadwerkelijke aantal uren dat je moet studeren.
Studielast
7.9 7.9 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de groepsgrootte, denk bijv. aan de grootte van werkgroepen en hoorcolleges.
Groepsgrootte
9 9 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
7.2 7 0.2
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteitszorg van je opleiding, denk bijv. aan de manier waarop je opleiding op klachten reageert en de onderwijsevaluaties die onder studenten plaatsvinden.
Kwaliteitszorg
8 8 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Uitdagend onderwijs
8.8 8.8 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin de opleiding je stimuleert en je de mogelijkheid biedt je internationaal te oriënteren, denk bijv. aan de mate waarin je gestimuleerd wordt in het buitenland te gaan studeren of de mate waarin in het studieprogramma aandacht wordt besteed aan internationale aspecten.
Internationalisering
6.1 6.1 0
Totaalscore
8.7    
Toon meer

Adres:
Kromme Nieuwegracht 29
3512 HD Utrecht