Bedrijfsmanagement: Marketing

Hieronder vind je een overzicht met de belangrijkste info over Bedrijfsmanagement: Marketing. Scroll nog iets verder voor wat inhoudelijke info en niet onbelangrijk, wáár je Bedrijfsmanagement: Marketing kunt gaan studeren!

Over deze studie

Niveau
Graad
Sector

Bedrijfsmanagement is een opleiding in de werking en organisatie van een bedrijf. Op het programma staan:

Algemeen-economische en bedrijfseconomische vakken:

  • economie, boekhouden, algemeen, burgerlijk en handelsrecht, informatica (tekstverwerking, rekenbladen en gegevensbestanden);
  • talen: communicatie in het Nederlands, Frans, Engels en meestal een vierde taal (afhankelijk van de hogeschool: Duits / Spaans / Chinees).

Soms is er een gemeenschappelijk 1ste jaar en kies je de afstudeerrichting vanaf het 2de of 3de jaar. Soms kies je al een afstudeerrichting vanaf het 1ste jaar. De organisatie en de mogelijke afstudeerrichtingen kunnen binnen eenzelfde hogeschool verschillen per campus.

Afstudeerrichting Marketing:

Hier leer je inzichten en technieken om de afzet, de verkoop van goederen te organiseren, te vergroten of te behouden door marktonderzoek, publiciteit en verkooptechnieken. Het doel van de afstudeerrichting Marketing is je maximaal voor te bereiden op zowel leidinggevende als uitvoerende marketingfuncties en dit zowel in nationale als internationale contexten.

Hiertoe wil de opleiding een afgestudeerde afleveren die in staat is een marketingplan van een organisatie op te stellen, een marketingbeleid te plannen, implementeren en evalueren, die de markt kan onderzoeken en analyseren, die als administrator of adviseur het bedrijfsbeleid binnen een marketingcontext kan ondersteunen en die ten allen tijd in verschillende talen vlot kan communiceren met leken en specialisten.

Typische vakken zijn marketing en strategisch management, psychologie en techniek van de verkoop, marktonderzoek, bedrijfssociologie en -psychologie, marketing industriële goederen en diensten, inkoop- en verkoopstrategie, salesmanagement, communicatievaardigheden in het Nederlands, Frans, Engels en Duits of Spaans.

Voor wie?

  • Je drukt je vlot uit, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je hebt aanleg voor vreemde talen.
  • De wereld van markten, consumenten, promotie en reclame boeit je?
  • Dan kies je toch voor de afstudeerrichting marketing.
  • Een specifieke vooropleiding tijdens het secundair is niet vereist.

Toelatingseisen

Hoe wordt deze studie beoordeeld?

Voltijd
Toon meer statistieken
Enquêtejaar 0

Waar kan ik dit studeren?

Hbo | Bachelor | Voltijd | Economie en Bedrijf | Antwerpen

Bedrijfsmanagement: Marketing

Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen - Campus Meistraat, Antwerpen