Biosysteemtechniek

Let op: deze informatie komt uit het archief en is niet meer actueel.
Niveau
Graad
Sector

Master in de bio-ingenieurswetenschappen

Biosysteemtechniek is een multidisciplinaire opleiding met een sterk accent op het gebruik van moderne ingenieurstechnieken voor de analyse en sturing van biologische processen en systemen op verschillende ruimtelijke schalen (van subcellulair tot ecosysteemniveau). De opleiding leert je hoe de techniek ten dienste staat van het welzijn en de gezondheid van mens, dier en plant en plaatst je zo in een unieke positie voor de integratie van techniek en biologische kennis. Deze benadering leer je dan toepassen in een bepaald domein door een keuze te maken tussen de drie majors:

Major technologie voor de agrovoedingssector
De focus ligt op de ontwikkeling van technologie voor biologische processen op macroschaal (plant, dier, biologisch product) met toepassingen in de primaire productie (interactie van de biologische component met machines, bedrijfsgebouwen, ICT ...), de naoogsttechnologie (transport, bewaring ...) en de voedselverwerking en -bereiding (fysische processen ...).

Major bionanotechnologie
Deze major richt zich op de ontwikkeling van technologie voor biologische processen op micro- en nanoschaal zoals biosensoren, lab-on-a-chips en bionanohybride materialen.

Major Human Health Engineering
De focus ligt op de ontwikkeling van technologie voor de gezonde mens en zijn omgeving met toepassingen in sport en technologie, continue welzijns- en gezondheidsmonitoring, comfort en veiligheid in een intelligente omgeving.

Toelatingseisen Master

Voor masters gelden specifieke toelatingseisen. Raadpleeg de website van de desbetreffende instelling voor de concrete toelatingseisen.

Bekijk waar je dit kan studeren

Hoe wordt deze studie beoordeeld?

Voltijd
Algemeen oordeel
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de tevredenheid met hun baan.
Tevreden met baan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het loopbaanperspectief.
Tevreden over loopbaanperspectief
-
Het tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) dat studenten geven over de toetsing en beoordeling door de opleiding, denk bijv. aan de duidelijkheid over criteria waarop getoetst wordt en het aantal toetsmomenten.
Toetsing en beoordeling
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
-
Toon meer statistieken
Enquêtejaar 0