Over deze studie
Communicatiemanagement leert efficiënt boodschappen of informatie overbrengen aan een publiek. Daartoe dient men inzichten te verwerven in mens en maatschappij; dit gebeurt via vakken als filosofie, psychologie, sociologie, economie, geschiedenis, instellingen en socio-economische structuren en recht. Veel aandacht gaat naar de concrete communicatie in het Nederlands, Frans, Engels (evt. Duits en/of Spaans).
Typisch beroepsgericht is de kennismaking met de mediawereld en de gebruikte communicatietechnieken in de vakken communicatieleer, grafische technieken, audiovisuele technieken, toegepaste informatica, medialeer, communicatieonderzoek, -psychologie en -sociologie.
In het 1ste jaar verwerf je een brede basis; de nadruk ligt op communicatie en een aantal ondersteunende opleidingsonderdelen (bv. recht, geschiedenis, marketing...).
In het tweede en derde jaar ga je dieper in op de verschillende aspecten van communicatie en kan je, afhankelijk van de hogeschool, kiezen tussen specialisatiemogelijkheden.
Voor wie?
Een speciale vooropleiding is niet vereist, maar je hebt een streepje voor als je taalvaardig, communicatief en dynamisch bent en organisatorische talenten hebt.
Toelatingseisen
Hoe wordt deze studie beoordeeld?
Voltijd |
---|
Waar kan ik dit studeren?
Hbo | Bachelor | Voltijd | | Antwerpen