Educational Sciences: Learning in Interaction (research)

Niveau
Graad
Sector
De universitaire masterstudie Educational Sciences: Learning in Interaction (research) is een voortzetting en verdieping van een bachelorstudie. Deze onderzoeksmaster bereidt je voor op een loopbaan als wetenschappelijk onderzoeker. De studie is gericht op het opleiden van onderwijskundige onderzoekers die oplossingen voor onderwijs- en studiesproblemen kunnen ontwikkelen die gebaseerd zijn op goed wetenschappelijk onderzoek. Zij maken daarbij gebruik van een systematische en methodische werkwijze en van wetenschappelijke kennis. Zij verkrijgen inzicht in de belangrijkste onderwijskundige visies, theorieën en modellen. Zij leren problemen in het reguliere en niet-reguliere onderwijs onderkennen, analyseren en oplossen. Centraal staan vragen over de manier waarop kennis en vaardigheden zo effectief, efficiënt en bevredigend mogelijk kan worden verworven en de wijze waarop het onderwijs kan worden georganiseerd en verbeterd. Dit allemaal uitgaande van de rol van interactie daarin.

Toelatingseisen Master

Voor masters gelden specifieke toelatingseisen. Raadpleeg de website van de desbetreffende instelling voor de concrete toelatingseisen.

Bekijk waar je dit kan studeren

Hoe wordt deze studie beoordeeld?

Hoe tevreden waren studenten in 2023 over aspecten van deze studie?

Voltijd
Algemeen oordeel
8.8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
8.9
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
9.5
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
7.4
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de tevredenheid met hun baan.
Tevreden met baan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het loopbaanperspectief.
Tevreden over loopbaanperspectief
-
Het tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) dat studenten geven over de toetsing en beoordeling door de opleiding, denk bijv. aan de duidelijkheid over criteria waarop getoetst wordt en het aantal toetsmomenten.
Toetsing en beoordeling
7.7
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
7.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
9.5
Aantal eerstejaars studenten
12
Eerstejaars vrouw (%)
83.3 %
Toon meer statistieken
Enquêtejaar 2023

Waar kan ik dit studeren?

Wo | Master | Voltijd | Onderwijs en Opvoeding | Utrecht

Educational Sciences: Learning in Interaction (research)

Universiteit Utrecht, Utrecht

Open dagen bij deze studie

Universiteit Utrecht - Utrecht

okt
9
2024
Master's Online Open Day
Locatie:
Tijd: 16:00 - 18:30

Universiteit Utrecht - Utrecht

nov
15
2024
Bachelor Open Dag
Locatie:
Tijd: 10:00 - 16:00

Universiteit Utrecht - Utrecht

feb
7
2025
Master's Open Day
Locatie:
Tijd: 13:00 - 19:00