Erasmus Mundus Master in Adapted Physical Activity

Let op: deze informatie komt uit het archief en is niet meer actueel.
Niveau
Graad
Sector

De Erasmus Mundus Master in Adapted Physical Activity (EMMAPA) is een tweejarig masterprogramma, georganiseerd door een consortium bestaande uit de KU Leuven, de University of Limerick (Ierland), de Palacky University of Olomouc (Tsjechië), de Norwegian School of Sport Sciences (Noorwegen), de University of Queensland (Australië), de University of Virginia (Verenigde Staten) en de Stellenbosch University (Zuid-Afrika). EMMAPA wil de wereldwijde expertise over aangepaste bewegingsactiviteiten samenbrengen in één opleiding.

Onderwijsprogramma Adapted Physical Activity

De master Adapted Phusical Activity omvat zowel een professionele vorming (studenten kunnen kiezen uit de afstudeervarianten Adapted Physical Education, Active Lifestyle en Sport Management) als een disciplinair wetenschappelijke verdieping (studenten kiezen uit Biomechanics and Exercise Physiology, Motor Control & Learning and Psychology, en Applied Pedagogy and Sociocultural Theories). De opleiding moet in minstens twee van de Europese consortiumpartners gevolgd of uitgevoerd worden. De Europese studenten kunnen hun masterproef voltooien in een van de niet-Europese partneruniversiteiten. EMMAPA is een Erasmus Mundus Master Course, gefinancierd doorde Europese Commissie. Studenten EMMAPA kunnen een hiervoor een studiebeurs krijgen.

Toelatingseisen Master

Voor masters gelden specifieke toelatingseisen. Raadpleeg de website van de desbetreffende instelling voor de concrete toelatingseisen.

Bekijk waar je dit kan studeren

Hoe wordt deze studie beoordeeld?

Voltijd
Algemeen oordeel
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de tevredenheid met hun baan.
Tevreden met baan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het loopbaanperspectief.
Tevreden over loopbaanperspectief
-
Het tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) dat studenten geven over de toetsing en beoordeling door de opleiding, denk bijv. aan de duidelijkheid over criteria waarop getoetst wordt en het aantal toetsmomenten.
Toetsing en beoordeling
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
-
Toon meer statistieken
Enquêtejaar 0