Erasmus Mundus Master of Science in Sustainable Territorial Development

Let op: deze informatie komt uit het archief en is niet meer actueel.
Niveau
Graad
Sector

Do you seek expertise in spatial management and sustainable development at the regional and local level (cities, rural areas, industrial districts, etc.)? Do you want to support policies that integrate economic, environmental, international, intercultural, territorial and context-driven dimensions? Are you fascinated by systems of governance and the importance of stakeholder participation? In this interuniversity programme.

Both European and non-European students study together for one semester each at first at the Università degli Studi di Padova (Italy/30 ECTS), then at KU Leuven (Belgium/30 ECTS) and then finally at the Université Paris 1 Panthéon - Sorbonne (France/30 ECTS). The fourth semester is dedicated to an internship and a Master's thesis (30 ECTS) written at the university of the student's choice from among the three aforementioned universities and plus the Universidade Catolica Don Bosco in Brazil.

The extensive experience, international collaboration and multidisciplinaryity insights you'll gained from the Erasmus Mundus Master in Sustainable Territorial Development, will open up new perspectives on the sustainability of territorial use and organiszation while introducing you to various policy tools and management strategies in divergent territorial contexts.

A Bachelor's degree in the humanities, environmental sciences or engineering is required, as well as is knowledge of French and English; basic knowledge of economics is also helpful.

Toelatingseisen Master

Voor masters gelden specifieke toelatingseisen. Raadpleeg de website van de desbetreffende instelling voor de concrete toelatingseisen.

Bekijk waar je dit kan studeren

Hoe wordt deze studie beoordeeld?

Voltijd
Algemeen oordeel
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de tevredenheid met hun baan.
Tevreden met baan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het loopbaanperspectief.
Tevreden over loopbaanperspectief
-
Het tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) dat studenten geven over de toetsing en beoordeling door de opleiding, denk bijv. aan de duidelijkheid over criteria waarop getoetst wordt en het aantal toetsmomenten.
Toetsing en beoordeling
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
-
Toon meer statistieken
Enquêtejaar 0