Meertalige communicatie
De master in de meertalige communicatie is een van de vier vervolgopleidingen van de bachelor in de toegepaste taalkunde. Hij bouwt voort op een bachelorvooropleiding waarin drie talen centraal staan: de moedertaal en twee vreemde talen. Ook studenten uit andere taalgerichte bacheloropleidingen (zoals de bachelor in de taal- en letterkunde) kunnen de master volgen. Talen en meertaligheid staan centraal. Daarnaast bevat het programma ook bedrijfseconomische en marketingopleidingsonderdelen.
Een excellente talenkennis is een belangrijk streefdoel. Die talenkennis gaat verder dan de kennis van grammatica en lexicon. De studie van het taalgebruik wordt ingebed in de institutionele, professionele en multiculturele context van overheidsinstanties, organisaties en bedrijven en taal wordt vanuit die invalshoeken met een kritische blik bekeken. De studenten leren hoe ze in zakelijke contexten efficiënt schriftelijk en mondeling kunnen communiceren. De stevige wetenschappelijke basis die ze meekrijgen, zorgt ervoor dat ze hun kennis flexibel in verschillende situaties kunnen gebruiken.
De master biedt de studenten een basiskennis op het gebied van economie en bedrijfskunde. Ze kunnen die basiskennis via keuzeopleidingsonderdelen met meer gespecialiseerde topics verder uitbreiden. Via een onderzoeksstage maken de studenten kennis met de professionele omgeving waarin ze na hun studie terecht zullen komen.
Toelatingseisen Master
Voor masters gelden specifieke toelatingseisen. Raadpleeg de website van de desbetreffende instelling voor de concrete toelatingseisen.
Bekijk waar je dit kan studerenHoe wordt deze studie beoordeeld?
Voltijd | |
---|---|
Algemeen oordeel
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de tevredenheid met hun baan.
Tevreden met baan
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het loopbaanperspectief.
Tevreden over loopbaanperspectief
|
- |
Het tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) dat studenten geven over de toetsing en beoordeling door de opleiding, denk bijv. aan de duidelijkheid over criteria waarop getoetst wordt en het aantal toetsmomenten.
Toetsing en beoordeling
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
|
- |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
|
- |
Waar kan ik dit studeren?
Wo | Master | Voltijd | | Brussel